Nemzeti Civil Alapprogram
Társadalmi felzárkózási és integrációs köznevelési intézkedések támogatása
Társadalmi Megújulás Operatív Program
Oktatási Hivatal Bázisintézménye

Pályázatok

Nemzeti Civil Alapprogram

A pályázat célja:

A civil társadalom erősítése, a civil szervezetek társadalmi szerepvállalásának segítése. A pályázat célja a civil szervezetek működéséhez való hozzájárulás, mind eszköz és infrastruktúra, mind humán erőforrás tekintetében, melyek elősegítik a szervezet fejlődését, működését.
A pályázó és a projekt megvalósítója:
A Csemői Nefelejcs Óvoda nevelőmunkáját támogató Gyermekünkért Alapítvány.
Megvalósult támogatások és tevékenységek:

2009-2010-es nevelési év

Támogatási pályázat, a támogatás mértéke

Megvalósult tevékenységek

NCA-KM-09-0149

250.000 Ft

  • A működéshez szükséges irodaszerek megvásárlása.
  • Kenyérsütőgép beszerzése az óvodai csoportokban megvalósuló kenyérsütéshez.
  • Kerámialapos tűzhely vásárlása a gyermekcsoportok sütés-főzés tevékenységéhez.
  • Kamera beszerzése az óvodai programok megörökítésére.

2010-2011-es nevelési év

Támogatási pályázat, a támogatás mértéke

Megvalósult tevékenységek

NCA-KM-10-1203

450.000 Ft

  • A működéshez szükséges irodaszerek megvásárlása.
  • Vízforraló biztosítása az óvoda hét csoportjába a teafőzés elősegítése céljából.
  • Kirándulásra történő személyszállítás támogatása.
  • Rádióvezérelt hangfal beszerzése az óvoda folyosójára.
  • Agyagozó korong beszerzése a változatos kézműves tevékenységek megvalósítására.
  • Gumicsizma és esőkabát az óvodásoknak, hogy az esős időszakban is biztosítva legyen a levegőzés.
  • DVD és CD lejátszó az óvodai jeles napok, programok színesítésére. 

 

Társadalmi felzárkózási és integrációs köznevelési intézkedések támogatása

A pályázat célja: 
Az óvodai fejlesztő program, valamint képesség kibontakoztató, integrációs felkészítés megvalósításának támogatása.

Az Integrációs Pedagógiai Rendszerre (a továbbiakban: IPR) építve az óvodai és iskolai integrációs program célja, hogy a gyermekek, tanulók iskolai eredményeiben kevésbé legyen meghatározó a család társadalmi-gazdasági státuszának hatása, támogassa az eredményes, innovatív pedagógiai módszerek alkalmazását, növelje a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek iskolai sikerességét, csökkentse a szegregáció mértékét, erősítse az együttműködést más ágazatokkal és a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók szüleivel.

Az óvodai fejlesztő program megvalósítása a Csemői Nefelejcs Óvodában:
Óvodánkban, a társadalmi felzárkóztatás elősegítése érdekében a 2007/2008-as nevelési év óta működtetjük az Integrációs Pedagógiai Rendszert.

  • Kiemelten kezeljük a következő pedagógiai feladatokat:

- állapotfelmérés,

- kommunikációs nevelés,

- érzelmi nevelés, szocializáció,

- egészséges életmódra nevelés,

- társadalmi érzékenység tudatos fejlesztése

- korszerű pedagógiai módszerek alkalmazása.

  • Pedagógiai tevékenységeinkkel enyhítjük a szociális hátrányokat.
  • Kiemelt figyelmet fordítunk a gyermekvédelemmel, az egészségügyi ellátással, szociális segítségnyújtással kapcsolatos feladatainkra, kapcsolati hálózatunkat folyamatosan bővítjük.

Megvalósult támogatások és tevékenységek

2008-2009-es nevelési év

 

Támogatás mértéke

Megvalósított tevékenységek, eszközbeszerzések

3.288.000 Ft a 9/2008. (III.29.) OKM rendelet szerinti képesség-kibontakoztató és integrációs felkészítésre, valamint óvodai fejlesztőprogram szervezésének támogatására.

  • mesedekoráció
  • sporteszközök
  • mesebábok
  • fejlesztőjátékok
  • kézműves eszközök
  • hangszerek
  • mese és zenei cd-dvd lemezek
  • szakkönyvek
  • szakmai szolgáltatás
  • pedagógusok kereset-kiegészítése
  • 120 órás továbbképzés 1 fő
  • 60 órás továbbképzés 1 fő
  • 30 órás továbbképzés 2 fő
  • DIFER továbbképzés 13 fő
  • táncház
  • gyermekkoncert
  • utazási bérlet
  • úszásoktatás
  • óvodai bútorok
  • egész alakos tükrök
  • színházi belépő
  • légvárbérlés
  • DIFER csomag

 

2009-2010-es nevelési év

 

Támogatás mértéke

Megvalósított tevékenységek, eszközbeszerzések

5.234.088 Ft az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések, valamint az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok támogatására a 23/2009. (V.22.) OKM rendelet, valamint az 5/2010. (I.29) OKM rendelet alapján.

  • gyermekek utaztatása
  • szakmai nap 3 fő
  • tornafelszerelések
  • gyermek magazinok
  • fejlesztőjátékok
  • táncház
  • kézműves foglalkozás
  • színházbérlet
  • pedagógusok kereset-kiegészítése
  • szakmai szolgáltatás
  • sporteszközök
  • légvárbérlés
  • úszásoktatás
  • dekorációs eszközök
  • kézműves eszközök
  • gyermekkoncert
  • mese előadás
  • óvodai bútorok
  • szakmai szolgáltatás
  • cirkuszjegy
  • szakkönyvek

2010-2011-es nevelési év

Támogatás mértéke

Megvalósított tevékenységek, eszközbeszerzések

4.655.198 Ft az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések, valamint az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok támogatására az 5/2010 (I.29.) OKM rendelet és az 5/2011. (II.15.) KIM rendelet alapján.

  • szakmai nap 10 fő
  • személyszállítás
  • nevelőtestületi hospitálás
  • játékvásárlás
  • mese előadás
  • bűvész műsor
  • szakmai szolgáltatás
  • kézműves eszközök
  • spoteszközök
  • mászófal
  • bábok, bábparavánok
  • 60 órás továbbképzés 1 fő
  • pedagógusok kereset-kiegészítése
  • tornafelszerelés
  • úszásoktatás
  • dekoráció
  • gyermekkoncert
  • kifestők
  • játszóház
  • légvárbérlés
  • óvodai bútorok
  • szakkönyvek
  • cirkuszjegy

 

2011-2012-es nevelési év

 

Támogatás mértéke

Megvalósított tevékenységek, eszközbeszerzések

3.261.194 Ft az oktatási esélyegyenlőséget szolgáló tevékenység működtetésére a 27/2011. (IX.14.) KIM rendelet és 26/2012. (V.9.) KIM rendelet szerint.

  • 30 órás továbbképzés 4 fő
  • 60 órás továbbképzés 1 fő
  • hangszerek
  • fejlesztőjátékok
  • táncház
  • gyermekkoncert
  • kézműves eszközök
  • kifestők
  • bűvészműsor
  • arcfestés
  • tornaeszközök
  • óvodai bútorok
  • dekoráció
  • pedagógusok kereset-kiegészítése
  • tanfolyam 40 óra 1 fő
  • kerti szerszámok, eszközök
  • színházjegyek
  • mesekönyvek
  • vadaskerti belépő
  • szakkönyvek
  • bérleti díj
  • szakmai szolgáltatás

2012-2013-as nevelési év 

Támogatás mértéke

Megvalósított tevékenységek, eszközbeszerzések

1.850.000 Ft az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések és az integrációs rendszerben részt vevő intézmények és az ezen intézményekben dolgozó pedagógusok támogatása a 30/2012. (IX.28.) EMMI rendelet alapján.

  • 5 órás továbbképzés 13 fő
  • személyszállítás
  • szakmai szolgáltatás
  • pedagógusok kereset-kiegészítése
  • cirkuszjegy
  • kiállítás belépő
  • játszóház
  • gyermekruházat
  • játék
  • kézműves eszközök
  • táncház
  • gyermekkoncert
  • kifestő
  • gyümölcs
  • óvodai bútor
  • DIFER csomag

 2013-2014-es nevelési év 

Támogatás mértéke

Megvalósított tevékenységek, eszközbeszerzések

980.000 Ft az Integrációs Pedagógiai Rendszer 2013. évi támogatása

 

  • alkalmazotti közösség hospitálása
  • 30 órás továbbképzés 1 fő
  • személyszállítás
  • 60 órás továbbképzés 1 fő
  • alkalmazotti közösség szakmai továbbképzés
  • kifestő
  • gyermekelőadás
  • cirkuszjegy
  • táncház
  • gyermekkoncert
  • szakmai szolgáltatás
  • kézműves eszközök
  • földgömbök
  • kinetikus homok
  • tároló dobozok
  • szakkönyvek

 2014-2015-ös nevelési év 

Támogatás mértéke

Megvalósított tevékenységek, eszközbeszerzések

1.690.500 Ft az Integrációs Pedagógiai Rendszer 2014. évi támogatása

 

  • 5 órás továbbképzés 1 fő
  • 30 órás továbbképzés 5 fő
  • alkalmazott közösség szakmai előadás 2 alkalom
  • gyermek színházbérlet
  • játszóház belépő
  • homoksziget
  • mesekönyvek
  • fejlesztőjátékok
  • szakkönyvek
  • tornafelszerelés
  • gyümölcs
  • légvárbérlés
  • gyermek előadások
  • festőállványok
  • táncház
  • kézműves eszközök
  • dekorfűrész
  • lamináló gép
  • kézi malom
  • bábparaván
  • kerti szerszámok

 

Társadalmi Megújulás Operatív Program

2011-2012-es nevelési év

TÁMOP 3.1.1/08/01 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”

A projekt célja

Tevékenységeivel támogassa a „Minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek” című prioritásban megfogalmazott törekvéseket, támogató eszközrendszerével, szolgáltatásaival, fejlesztéskoordináló munkájával járuljon hozzá az oktatás eredményességének és hatékonyságának javításához.

A projektidőszakban a tervezett tevékenységek előkészítése és a működés kialakítása az elsődleges cél.   

A projekt keretein belül a Csemő-Nyársapát Általános Művelődési Központ Nefelejcs Óvodája referencia-intézményi pályázatának előminősítési eljárását lefolytatták.

A minősítés egyes területein az alábbi megállapításokat tették:

Értékelési terület megnevezése

Értékelés

Referencia-intézményi alapfeltételeknek való megfelelés

kiválóan megfelelt

Referencia-területi szempontoknak való megfelelés

megfelelt

Az intézmény fejlesztési tervének vizsgálata

megfelelt

Az intézmény referenciai intézményi pályázatában releváns „jó gyakorlatai”

kiválóan megfelelt

 A Nefelejcs Óvoda az előminősítési eljárás során az Integrált Pedagógiai Programot átfogóan, mintaadóan alkalmazó referenciahelyi minősítést szerzett.

Az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. ügyvezetője által kiállított előminősítési nyilatkozat alapján a Csemő-Nyársapát Általános Művelődési Központ Nefelejcs Óvodája az előminősítési feltételeknek megfelelt, a felkészülést megkezdheti.

2012-2013-as nevelési év

  1. TÁMOP 3.1.7-11/1 Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása, felkészítése

TÁMOP 3.1.7-11/1 2011-0035 „Nefelejcs Óvoda referenciaintézménnyé válása”

A sikeres közoktatás-fejlesztés érdekében kulcsszerep hárul a hálózati, horizontális tanulás mintaadó tartalmait biztosítani képes óvodákra, iskolákra, kollégiumokra, akik vállalják, hogy változatos kínálati rendszert biztosítanak az intézménylátogatásra, hospitálásra, az adaptív tanulás, az önfejlesztő gyakorlat megismerésére és elterjesztésére.

A referencia-intézmények elsődlegesen, rendszeresen, folyamatosan és differenciált kínálattal szolgáltatják a hálózati tanulási folyamathoz a mintákat. Pedagógiai kultúrája és eszközrendszere egészében példaszerű, koherenciával bír, azaz tanulmányozható és elemeiben honosítható.

A Nemezeti Fejlesztési Ügynökség Humán Erőforrás Programok Irányító Hatósága a 2011.06.22-én meghirdetett "Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése" című pályázati kiírásra beérkezett "Nefelejcs Óvoda referenciaintézménnyé válása" című pályázatot a Közreműködő Szervezet elbírálta és támogatásra alkalmasnak minősítette.

Csemő-Nyársapát Általános Művelődési Központ Nefelejcs Óvodája 2.943.860 Ft vissza nem térítendő támogatásra jogosult a pályázatban meghatározott projekt megvalósítására.

A projektben vállalt és teljesített pedagógus továbbképzések

Oktatás és továbbképzés

Résztvevő pedagógusok (fő)

Referencia-intézményi szolgáltatás szervezeti feltételrendszerének kialakítása (15 óra)

2 fő

Mentor-pedagógusok felkészítése (30 óra)

1 fő

Hálózati együttműködések és kapcsolatok (15 óra)

2 fő

PR-tevékenységek és célirányos kommunikáció (15 óra)

2 fő

Vezetőképzés változásmenedzsment jelleggel

1 fő

Projektpedagógia, epochális oktatás (30 óra)

14 fő


A projektben vállalt és megvalósult eszközbeszerzések

  • 2 db laptop
  • 6 db pendrive
  • 1 db spirálozó
  • 1 db szkenner
  • 1 db nyomtató
  • 5 db fényképezőgép

    2. TÁMOP 3.2.11/10-1/KMR-2010-0075 – Csemő Község Önkormányzata „Készség- és kompetenciafejlesztő Programsorozat”

A program keretében a nevelési oktatási intézmények az óvodai nevelésen és a tanítási órákon kívül számos szervezett kulturális programot, szakkört, tábort, kirándulást szervezhetnek a tanulók számára. Az óvodai és iskolai nevelési és oktatási kereteken kívül szerveződő nem formális és informális tanulást támogató programok fontos lehetőséget biztosítanak a gyermekek, tanulók személyiségének fejlődésére, művészeti és kreatív képességeinek kibontakoztatására, hátrányainak kompenzálására és az egészségtudatosság elterjesztése.

A pályázó:
Csemő Község Önkormányzata

A projekt szakmai megvalósítói:
Csemő-Nyársapát ÁMK Nefelejcs Óvodája – Csemő
Csemő-Nyársapát ÁMK Ladányi Mihály Általános Iskolája – Csemő
Csemő-Nyársapát ÁMK Napközi Otthonos Óvodája – Nyársapát
Csemő-Nyársapát ÁMK Erdei Ferenc Általános Iskolája – Nyársapát
Táncsics Mihály Általános Iskola - Cegléd
Várkonyi István Általános Iskola és Óvoda – Cegléd

Csemő-Nyársapát Általános Művelődési Központ Nefelejcs Óvodája 2.014.820 Ft vissza nem térítendő támogatásra jogosult a pályázatban meghatározott szakmai tevékenységek megvalósítására.

Megvalósult szakmai tevékenységek

  1. Egészséges életmódra nevelés a drámapedagógia eszközeivel
  • Egészséges táplálkozás
  • Mozgás
  • Környezetvédelem
  1. Régi mesterségek szakkör
  • Népi hangszerkészítés
  • Fazekasság
  • Kosárfonás
  • Fafaragás
  • Mézeskalács díszítés
  1. Húsvéti népszokások
  • Tojásdíszítés
  • Múzeumlátogatás
  • Táncház
  • Húsvéti versmondó
  • Húsvéti kiállítás
  1. „Együtt gyermekeinkért” – család és az óvoda kapcsolatának ápolása
  • Szent György napi sokadalom
  • Gyermeknap
  • Apák napja

 

Oktatási Hivatal Bázisintézménye

Az Oktatási Hivatal 2016. decemberben pályázatot hirdetett, amely felhívás az "Oktatási Hivatal Bázisintézménye" cím elnyerésére irányult.
A pályázaton eredményesen szereplő intézményekkel az Oktatási Hivatal 3 évre szóló együttműködési megállapodást ír alá.
A fenti cím több alkalommal is elnyerhető az egymást követő pályázati ciklusokban.

A pályázati felhívás célja:
Az Oktatási Hivatal Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központja (a továbbiakban: POK) illetékességi területén működő köznevelési intézmények pedagógiai eredményességének növelése olyan intézmények bevonásával, amelyek készek megosztani a már működő jó gyakorlataikat, helyet és lehetőséget biztosítanak műhelymunkák, bemutató órák, versenyek, továbbképzések számára, bázisintézményi tevékenységükkel katalizálják a pedagógiai szakmai közélet fejlődését, valamint elősegítik a POK által biztosított pedagógiai-szakmai szolgáltatásokhoz való méltányos hozzáférést.
A jelen pályázati eljárás célja, hogy az állami köznevelési közfeladat-ellátásban részt vevő intézmények közül kiválasztásra kerüljenek azok,

  • amelyeknek a nevelő-oktató munkája során mindennapi nevelési tevékenységeikben látványosan megjelennek a kor elvárásaihoz illeszkedő szakmai innovációk;
  • amelyek az általuk folytatott tevékenység vagy tevékenységek tekintetében jó gyakorlatként követésre érdemesek és alkalmasak a hasonló típusú intézmények körében;
  • amelyek minden érdeklődő intézmény számára elérhető, hozzáférhető módon helyet és lehetőséget biztosítanak műhelymunkák, bemutató órák, versenyek, továbbképzések számára, s így készek és képesek a hálózatos tudásmegosztás biztosítására helyben, vagy a partnerintézmény saját környezetében;
  • amelyek bázisintézményi tevékenységükkel is katalizálják majd a pedagógiai szakmai közélet fejlődését.

A kiválasztásra kerülő intézmények nyitottak arra, hogy szakmailag támogassák a tartósan alulteljesítő köznevelési intézmények szakmai tevékenységét, az ott folyó nevelő-oktató munka eredményességét.

A bázisintézménnyel szemben támasztott szakmai feltételeket:

  • Az intézmény vezetője és vezetőtársai (intézményvezető-helyettesek, munkaközösség-vezetők) elkötelezettek a szakmai-módszertani fejlesztések mellett, az arra irányuló folyamatokat huzamosabb ideje támogatják, a bázisintézményi szerepből adódó többletfeladatot vállalják.
  • Az intézmény a megye adott intézménytípusában rendelkezik több éve eredményesen működtetett és dokumentált pedagógiai innovációkkal és jó gyakorlatokkal, vállalja ennek bemutatását.
  • A fenntartó által végzett törvényességi ellenőrzések eredményei (amennyiben sor került ellenőrzésre) bizonyítják a szakszerű, jogszabályoknak megfelelő működést, és az elmúlt 3 évben nem tártak fel súlyos, jogszabályba ütköző szabálytalanságot.
  • Az intézmény vállalja, hogy a szakmai támogatását, segítségét igénybe vevő intézmények részére – legalább havi egy alkalommal, de esetenként igény szerint – lehetőséget biztosít hospitálásra, műhelymunkákat tart, valamint igény szerint helyet biztosít a POK által szervezett pedagógus-továbbképzések és egyéb szakmai programok, rendezvények számára.
  • Az intézmény vállalja, hogy az általa alkalmazott pedagógiai módszertani modellhez hozzáférést biztosít az érdeklődő intézmények számára.
  • Az intézmény rendelkezik az adott szakmai feladat ellátásához szükséges infrastruktúrával (helyiségek, tantermek, taneszközök és IKT-eszközök), és jól megközelíthető.

A Csemői Nefelejcs Óvoda a pályázati felhívásra benyújtotta bemutatkozó portfólióját, melyben bemutatásra került az intézmény nevelőtestületének munkája, annak eredményei, a megosztani kívánt szakmai, módszertani modellek, az óvoda infrastruktúrája, szakmai kapcsolatrendszere, valamint a vállalt bázisintézményi feladatok.
A benyújtott pályázati anyag elbírálása után kapta meg óvodánk az örömhírt, miszerint az Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettese a "Csemői Nefelejcs Óvoda köznevelési intézményt érdemesnek ítélte az "Oktatási Hivatal Bázisintézménye" cím viselésére."

A bázisintézmény definíciója: 
Olyan megyei, járási, esetleg országos szinten magas presztízsű hagyományokkal rendelkező, infrastruktúrában a feladatellátáshoz megfelelő módon felszerelt, egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szakmai módszertani, szervezeti kultúrával és innovációval rendelkező, és ezt publikálni, valamint szakmai szolgáltatásként átadni képes intézmény, mely alkalmas adott területen magas színvonalú, hatékony tudásmegosztásra. Olyan intézmény, melyben az adott szolgáltatási területhez kapcsolódó jó gyakorlat eredményesen működik mesterpedagógus vagy mesterpedagógus szaktanácsadó, illetve az intézményvezető által kijelölt pedagógus közreműködésével.
Jó gyakorlat minden olyan innovációs folyamat, pedagógiai módszer, eszköz együttese, amely több éve szolgálja az intézmény nevelő-oktató munkájának fejlesztését, bizonyíthatóan eredményesen működik az adott intézményben, továbbá, amely hatékonyan és eredményesen adaptálható más intézmények számára is, tehát szolgáltatásként is működőképes.
A jó gyakorlat olyan pedagógiai gyakorlat, amely az intézményben folyó fejlesztő munkát az osztály/csoport, sőt az egyéni fejlesztési szintig is pozitívan befolyásolja.

 

 

Pályázatok - archívum

Vissza az oldal tetejére

 

Híreink

Eseménynaptár